12 January, 2013

Dr. Oz: 4 efecte periculoase ale consumului de băuturi energizante

Băuturile pot să-ţi pună în pericol sănătatea, mai ales atunci când sunt consumate cu regularitate. Află de la Dr. Oz ce pericole te pândesc şi ce conţin aceste băuturi.

Cu toate că ele sunt consumate pentru efectul revigorant şi energizant se pare că aceste beneficii nu sunt de durată, fiind înlocuite foarte rapid de reacţiile adverse pe care le suferă organismul. De exemplu, consumând băuturi energizante nu vei obţine un nivel optim de energie, cum se întâmplă în urma consumul de carbohidraţi, explică Dr. Oz.

Iată care sunt cele mai periculoase efecte ale consumului de băuturi energizante


1. Probleme cu inima
Potrivit specialiştilor, la numai o oră după ce ai consumat o băutură energizantă sistemul sanguin nu mai funcţionează normal, ci se comportă asemănător cu sistemul sanguin al unei persoane care suferă de o boală cardiovasculară.


2. Stresează glandele suprarenale din cauza cantităţii mari de cofeină
Rezultatul final în urma unui consum mare de cofeină este oboseala. “Glandele suprarenale produc mai mulţi hormoni ai stresului atunci când consumi cofeină. Apoi aceste glande obosesc şi devin leneşe prin supraprocesarea cofeinei. Acest lucru poate duce la creşterea în greutate, încetinirea proceselor mentale, pierderi de memorie şi deteriorarea generală a celulelor şi organelor”, explică celebrul nutriţionist britanic Gillian McKeith.

De exemplu, o cană cu cafea neagră conţine 95 miligrame de cofeină, în vreme ce o doză de energizant are mai mult de 200 de miligrame din această substanţă.


3. Spre deosebire de cafea, băuturile energizante conţin ingrediente artificiale
Băuturile energizante conţin pe lângă taurină şi cofeină o grămadă de alte ingrediente, cum ar fi: glucoronolactone (un carbohidrat, un fel de zahăr), carbohidraţi, inositol, vitamine (unele în cantitate mult prea mare), cât şi coloranţi, arome artificiale şi conservanţi. 

4. Conţin vitamine în cantităţi prea mari
Unele băuturi energizante conţin vitamine din complexul B în cantităţi prea mari şi care pot să dăuneze organismului. De exemplu, Dr. Oz susţine că o persoană sănătoasă nu are nevoie de mai mult de 15 miligrame de niacină sau vitamina B3 pe zi şi că este foarte rar întâlnită lipsa acestei vitamine.

Însă, unele băuturi energizante pot să conţină chiar o cantitate dublă de niacină într-o singură doză, avertizează Dr. Oz. De asemenea, dacă bei două cutii de energizant poţi să depăşeşti foarte uşor doza zilnică recomandată de acid folic şi vitamina B6, crecând astfel riscul de intoxicare a organismului.


Soluţii sănătoase pentru a avea mai multă energie


Dr. Oz recomandă ca atunci când ai nevoie de un plus de energie să recurgi la gustările bogate în proteine în defavoarea băuturilor energizante. Astfel că poţi să optezi pentru un pumn de nuci sau migdale, un ou fiert tare, hummus cu legume crude, ton sau un iaurt grecesc care îţi vor asigura nutrienţi de calitate, în loc de cafeina, taurina, zahărul, conservanţii, coloranţii şi aromele artificiale dintr-o băutură energizantă.

Cum ne afectează dietele creierul

Ce mâncăm influențează ce gândim și viceversa. Asta au descoperit cercetătorii neurologi în urma studiilor efectuate pe mai multe grupuri de cetățeni dispuși să se lase investigați înainte sau după îngurgitarea micului dejun.
Obezitate, diabet, sau pofte nestăvilite pentru mese cu multe calorii, toate stau ascunse în creierul nostru, deși nu suntem conștienți de asta. Rezultatele cercetării au fost publicate recent, la „Neuroscience 2012”, întâlnirea anuală de Societății de Neurologie care a avut loc la New Orleans în decembrie 2012.
Cine dorește poate să citească pe larg rezultatele științifice, aici. Pe scurt noutățile sunt următoarele:
* Obezitatea pare că afectează funcțiile cognitive și cere mai mult efort în luarea deciziilor – adică cu cât ești mai gras cu atâta creierul gândește mai lent;
* La oamenii care sar peste micul dejun partea din creier responsabilă cu căutarea plăcerii se activează mai rapid în fața imaginilor ce reprezintă alimente cu multe calorii. Iar asta pare să conducă ulterior la consumarea la prânz a mai multor alimente decât era normal. Așadar, dacă săriți peste micul dejun în speranța iluzorie că veți slăbi în felul ăsta, e foarte posibil să mâncați mai mult la prânz, fiind mai sensibili (vizual) la imaginea unui hamburger suculent în oraș, decât dacă v-ați fi servit cuminți omleta acasă. Deci n-ați câștigat nimic. Cercetătorii recomandă totuși ca prima masă din zi trebuie să fie una consistentă.
* Studii făcute pe șobolani arată că pofta de mâncare exagerată poate fi strunită cu același gen de medicație folosită în tratarea altor dependențe, gen alcool sau droguri – deci dacă ați scăpat deja de astea două știți cum se face și în cazul mâncatului în exces ;) ;
* O dietă bogată în zahăr poate afecta receptorii de insulină din creier și poate afecta astfel relaționările spațiale ale corpului, dar și memoria. Vestea bună e că astfel de neajunsuri pot fi compensate cu ajutorul suplimentelor cu omega-3 – adică după fiecare baclava înghițită cu vinovăție băgați rapid și o pastilă cu omega 3 ca să contracarați zahărul, și să vă creșteți șansele să vă amintiți mai târziu câte baclavale ați mâncat;
Studiile neurologice arată, așadar, că deși în accepțiunea generală creierul este adesea corelat cu orice altceva decât cu alimentația, el este mai des decât ne imaginăm o „victimă” a tulburărilor alimentare, după cum spune Paul Kenny, doctor la Institutul de Cercetări Scripps din Florida, un expert în dependențe și obezitate. „Multe dintre aceste constatări au potențialul de a duce la noi intervenții care pot ajuta la modificarea obiceiurilor la persoanele obeze, ajutându-i pe cei care se luptă zilnic cu deciziile dietetice  să recapete controlul asupra a ceea ce mănâncă.”, a mai spus doctorul amintit.
După ce au descoperit aceste legături nebănuite între pofta de mâncare și creier, cercetătorilor le rămâne acum să găsească și moduri propice de a trata aceste probleme, nu? ;)

03 January, 2013

Top 6 cele mai frecvente boli care apar iarna. Sfaturi ca să le previi

Organismul este mai expus anumitor afecţiuni atunci când temperaturile sunt scăzute. Descoperă ce pericole te pândesc şi cum te poţi proteja de bolile de sezon!

Top 6 cele mai frecvente boli care apar iarna. Sfaturi ca să le previiInfecţiile respiratorii sunt printre cele mai răspândite în sezonul rece, însă ultimele rapoarte arată că numărul îmbolnăvirilor este în scădere. Conform Centrului Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile, în săptămâna 26 noiembrie - 2 decembrie 2012, au fost înregistrate 73.868 cazuri de infecţii respiratorii la nivel naţional, un număr cu 9,7% mai mic decât cel înregistrat în săptămâna precedentă şi cu 8,4% mai mic comparativ cu cel înregistrat în aceeaşi săptămână a sezonului precedent.

În România, statisticile CNSCBT arată că peste 70% dintre cazurile de îmbolnăvire cu infecţii acute respiratorii şi gripă declarate din octombrie şi până în prezent s-au înregistrat în rândul copiilor cu vârste între 0-14 ani, 26% în rândul populaţiei adulte şi aproximativ 3% în rândul bătrânilor.

Iată care sunt cele mai frecvente boli din sezonul rece şi cum te poţi feri de ele:


1. Gripa
Gripa este o infecţie respiratorie contagioasă, cu potenţial mic de ameninţare dacă este tratată la timp. Simptomele gripei apar la aproximativ trei zile după expunerea la virus, şi includ: febră, frisoane, tuse, durere în gât, nas înfundat, durere de spate, braţe şi picioare. Deşi manifestările sunt asemănătoare cu cele cauzate de răceală, în cazul gripei sunt totuşi mai severe şi durează mai mult timp.

Vaccinurile împotriva gripei, reduc severitatea simptomelor şi protejează împotriva complicaţiilor care ar putea să apară. În plus, adoptarea unui mod de viaţă igienic, asigurarea unui aport constant de vitamine şi minerale din fructe şi legume, hidratare şi somn suficient contribuie la ţinerea sub control a virusului. "Pentru a preveni acest fenomen, este important ca populaţia să ia în calcul ideea vaccinării antigripale. Aceasta este cea mai sigură metodă de protecţie împotriva gripei, eficientă pentru oameni din punct de vedere al costurilor şi în acelaşi timp cel mai bun mod de a-şi menţine calitatea vieţii la acelaşi nivel”, a declarat dr. Alexandru Rafila, Secretar de Stat, Ministerul Sănătăţii.

Până la data de 02.12.2012 au fost vaccinate antigripal 210.414 persoane, arată datele oferite de Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile.


2. Pneumonia
Se manifestă prin inflamaţia căilor pulmonare sau a ţesutului pulmonar. Cauzele sale pot fi virale, bacteriene, micotice sau toxice, agenţii patogeni responsabili de boala circulând fie pe calea aerului, fie pe cale limfatică sau transportaţi din alte focare infecţioase ale organismului. “Manifestările se pot recunoaşte prin febră, frisoare, tuse, respiraţie defectuoasă şi durere la nivelul cutiei toracice, iar pentru a preveni, sunt indicate următoarele acţiuni: vaccinuri antigripale, respectarea strictă a regulilor de igienă, evitarea contactului cu persoane care au deja afecţiuni ale tractului respirator, dar şi ocolirea aglomeraţiilor în perioade de apariţie a epidemiilor”, a explicat Dr. Teofil Roşu, medic specialist Boli Interne în cadrul Centrului Medical Focus.


3. Laringita
Este o inflamaţie ce se produce la nivelul laringelui. Cauzele pot fi: infecţia virală a laringelui sau infectiile bacteriene, întâlnite, ce-i drept, în cazuri mai rare. Expunerea la praf, fum de ţigară şi alte substanţe iritante, boli de reflux gastro-esofagian, leziuni precanceroase, toate acestea pot provoca modificări ale structurii mucoasei, cauzând disconfort.

“Măsurile de prevenire a formelor de laringita sunt în general măsurile de prevenire a infecţiilor acute de căi respiratorii superioare, în cazul în care laringita survine pe un organism sănătos, însoţind una din formele de îmbolnăvire ale sezonului rece - răceală simplă, guturai, viroză respiratorie sau gripă. Ca măsuri generale de prevenire amintim: îmbrăcămintea şi încălţămintea adecvată pentru sezonul rece, şi evitarea băuturilor reci de la frigider.”, a adăugat Dr. Teofil Roşu.


4. Infecţia urinară
Infecţia urinară este o afecţiune a tractului urinar, prezentă la nivelul uretrei sau vezicii urinare, cu extindere spre rinichi. Aceasta este anunţată de o durere lombară unilaterală sau bilaterală, urinat des însoţit de durere, hematurie (urinarea cu sânge) şi miros particular al urinei. Pentru a te feri de astfel de infecţii, prezente preponderant la femei, este recomandată urinarea cu regularitate, consumul frecvent de apă, purtarea lenjeriei din bumbac, evitarea băilor cu spumă şi consumarea vitaminei C.


5. Rotavirusul

Specialiştii pediatri atrag atenţia că rotavirusul este o boală foarte contagioasă, care afectează 95% dintre copii, până la vârsta de 5 ani. Boala se transmite pe cale fecal-orală, prin contact cu obiecte infectate, dar şi prin picături din secreţiile respiratorii, emanate în aerul inchis al unei camere. Infecţia cu rotavirus se manifestă prin numeroase episoade de diaree apoasă, însoţite frecvent de vărsături şi temperatură.

Societatea Română de Pediatrie recomandă ca măsuri de prevenţie pe timp de iarnă:
  • Vaccinarea copilului împotriva rotavirusului; vaccinul se administrează pe cale orală, de la vârsta de 6 săptămâni şi până la 6 luni;
  • Se recomandă dezinfectarea periodică a spaţiului de joacă şi a jucăriilor;
  • Izolarea cazurilor chiar şi în interiorul familiei;
  • Alăptarea joacă un rol important în prevenirea bolii;
  • Pentru copiii de peste 6 luni neimunizaţi se recomandă menţinerea unei igiene cât mai bune;
  • Se recomandă evitarea locurilor aglomerate.


6. Degerăturile
Sunt leziuni ale ţesuturilor, provocate de frig, în urma situaţiilor de expunere la temperaturi scăzute. Părţile corpului cel mai des afectate de degerături sunt: zona feţei, urechile, încheieturile, mâinile, picioarele. Pielea degerată este albicioasă, rigidă şi mai degrabă se manifestă amorţeala decât durerea. “Lipsa de adăpost, oboseala, deshidratarea, îmbrăcămintea nepotrivită la mare altitudine sunt principalii factor de risc, care pot fi însă atenuaţi prin: purtarea hainelor adecvate, cu stratul exterior rezistent la apă, consumul mare de calorii, dar şi tratarea încă de la primele indicii ale degerăturii: roşeaţă, furnicături, amorţeală, înţepături şi durere”, recomandă Dr. Teofil Roşu.

Sănătatea ta: Detoxifiază-ţi organismul în 7 paşi! Sfaturi practice şi uşoare

După mesele îmbelşugate de Craciun şi Revelion este esenţial să faci o detoxifiere a organismului pentru a-l ajuta să elimine toxinele acumulate. Descoperă cum să-l ajuţi în 7 paşi!

Detoxifierea ajută la eliminarea toxinelor din organism, lucru care va revigora activitatea organelor interne. Ca să faci acest lucru trebuie să respecţi câteva reguli simple, dar cu efect maxim în procesul de detoxifiere. Iată care sunt principalii paşi pe care trebuie să-i urmezi ca să elimini toxinele din corp:


Primul pas

Aruncă toată mâncarea nocivă din casă. Ca să-ti detoxifiezi organismul trebuie să-ţi cureţi mai întâi stomacul, subliniază doctorul Mehmet Oz. Asta înseamnă să te descotoroseşti de toate alimentele nesănătoase din bucătaria ta, de la chipsuri şi mezeluri până la pizza congelată. Este evident că principalul "inamic" este acum carnea, în special cea de porc. Uită de ea, cel puţin o lună.


Pasul 2
Consumă ceaiuri medicinale neîndulcite pe parcursul zilei! Ceaiurile de muşeţel, cozi de cireşe, urzică, mentă, ghimbir, sunătoare, gălbenele te pot ajuta să elimini mai uşor toxinele.


Pasul 3
Bea în fiecare dimineaţă pe stomacul gol un pahar cu apă călduţă şi zeamă de lămâie.


Pasul 4
După ce ai băut apa cu lămâie, prepară un pahar cu suc verde. Iată care este reţeta recomandată de celebrul Dr. Oz: 2 căni cu spanac; 2 căni cu felii de castraveţi; beţe de ţelină; puţină rădăcină de ghimbir; 1 legătură de pătrunjel; 2 mere şi zeama de la o lămâie.

Mixează toate ingredientele în blender sau foloseşte un storcător pentru a obţine doar sucul, fără pulpă. O altă băutură recomandată de Dr. Oz este cea cu ananas si frunze verzi pe care să le amesteci în blender: 1/2 cană ananas proaspăt; 2 castraveţi; 4 căni de spanac; zeama de la o jumătate de lămâie; puţin ghimbir răzuit; 1 legătură de frunze de mentă; apă dacă e nevoie.


Pasul 5
Mănâncă la micul dejun quinoa cu prune uscate. Quinoa conţine toţi cei nouă aminoacizi esenţiali, fiind o proteină de calitate. Are şi un conţinut ridicat în fibre care ajută la digestie, iar fosforul stimulează tranzitul. Cum se prepară reţeta: pune la fiert 1 cană de apă cu 1/2 cană cu quinoa, puţină nucşoară şi 1 linguriţă de ghimbir răzuit. Lasă să fiarbă sub capac la foc mic, timp de 10 minute, după care adaugă 1/2 cană cu prune uscate fără sâmburi şi 1/4 cană cu lapte de orez. Se acoperă şi se lasă la foc mic încă 5 minute.


Pasul 6

Taie zahărul din meniul tău. Încearcă să foloseşti din ce în ce mai puţin zahăr până cănd vei observa că poţi să consumi ceaiurile şi fără zahăr. De asemenea, ai grijă la cantitatea de dulciuri consumată şi evită-le pe cele din comerţ preparate cu aditivi.


Pasul 7

Măreşte cantitatea de verdeţuri proaspete consumate în fiecare zi în stare crudă. Mănâncă în fiecare zi măcar o salata de crudităţi în care să pui diverse legume cu frunze verzi, cum ar fi pătrunjel, mărar, rucola, spanac, salată verde.


Ce să eviţi atunci când eşti la detoxifiere

  • Cafeaua;
  • Alcoolul;
  • Băuturile;
  • Prăjelile;
  • Carnea/mezeluri;
  • Lactatele;
  • Pâinea şi orice produs pe bază de făină;
  • Dulciurile;
  • Produse de tip fast-food;
  • Sare şi piper în exces.   

Powered by Blogger.