17 November, 2012

Herpesul bucal. Informatii si tratament

 Aproape 80% din populatia Pamantului cunoaste foarte bine situatia: simti o intepatura langa buza si un loc mai cald si mai tare pe care nici nu-l poti vedea cu ochiul liber. Deja stii ca intr-o zi sau doua vei avea un ciorchine de vezicule minuscule, pline cu lichid, asa cum stii ca nu exista modalitate de a le ascunde sau de a le face sa dispara mai repede.

  Aceasta eruptie, cunoscuta sub numele de herpes, este provocata de anumite tulpini ale virusului herpes simplex 1 (HSFV 1). HSV 2 este vinovat de obicei pentru herpesul genital, insa ambele tipuri de virus pot provoca eruptii atat in zona bucala, cat si in cea genitala. Cele mai comune tulpini sunt cele care provoaca eruptii bucale, deoarece transmiterea lor de la o persoana infectata la una sanatoasa se face foarte usor. Primul episod de herpes apare dupa contactul cu o persoana care are leziuni active, apoi virusul ramane in corp in stare latenta si va provoca periodic noi eruptii.

  Simptomele herpesului sunt cunoscute: o usoara durere sau intepatura, o senzatie de caldura intr-un colt al buzei, urmate la o zi sau doua de inrosirea locului respectiv si aparitia unor vezicule mici, pline cu lichid. Veziculele se sparg si in locul lor se formeaza o crusta galbuie care va cadea lasand pielea rosiatica. Totul dureaza intre sapte si zece zile, iar dupa vindecarea completa, nu trebuie sa ramana cicatrice. Herpesul apare de obicei pe buze sau in jurul lor, dar nu trebuie sa te mire daca vei avea unul pe barbie, pe degete sau in jurul narilor. Mai rar poate aparea in interiorul gurii, pe gingii sau palat. In acest caz, nu trebuie confundat cu aftele, mici ulceratii albicioase care afecteaza tesuturile moi ale cavitatii bucale.

  In general, eruptia se vindeca de la sine fara a pune probleme mari. Pentru persoane sanatoase, herpesul bucal este mai mult neplacut si inestetic decat periculos. Trebuie sa consulti un medic daca suferi de boli grave sau cronice, daca eruptia nu se vindeca singura in maxim doua saptamani de la aparitie, daca simptomele sunt grave sau insotite de iritatii ale ochilor (infectia cu herpes simplex afecteaza corneea) si daca eruptia apare frecvent.

  Herpesul este contagios si se transmite din momentul in care apar veziculele pana in momentul cand se usuca complet si formeaza crusta. Exista totusi posibilitatea de a transmite virusul si la cateva zile dupa ce zona s-a vindecat. Daca pentru o persoana sanatoasa herpesul bucal este inofensiv, altfel stau lucrurile in cazul persoanelor deja bolnave. Daca ai o eruptie evita contactul cu cei care au o eczema (dermatita atopica), care au un sistem imunitar slabit de alte afectiuni (cancer, HIV) sau care se afla in perioada post operatorie. Ei pot fi infectati mult mai usor, iar simptomele pot fi severe.

  Daca deja esti nefericitul posesor a unui herpes, nu poti face mare lucru pentru a-l alunga. Va trebui sa astepti sa treaca de la sine, avand grija sa nu spargi veziculele si sa nu atingi alte parti ale corpului, in special ochii si zona genitala. Intre timp poti folosi un unguent pe baza de lidocaina care va actiona ca un anestezic usor, calmand durerile. In acelasi scop, poti folosi un calmant usor cum sunt aspirina si algocalminul. Pentru ca herpesul este o infectie virala, nu se recomanada aspirina in cazul copiilor, care pot dezvolta sindromul Reye. Tratamentul antiviral poate scurta putin durata eruptiei si poate calma durerea daca esti "pe faza" si observi primele simptome din timp. In acest sens, se poate folosi un unguent pe baza de aciclovir (Aciclovir, Zovirax, Herpes-stop, Aviclor). Daca herpesul apare foarte des, medicul iti poate prescrie un tratament intern cu medicamente antivirale.

 Totusi, in cazul herpesului este mai usor sa previi decat sa tratezi. Daca nu ai fost infectat cu virusul herpes simplex,evita contactul direct (sarutul) cu persoanele care au eruptii si folosirea acelorasi tacamuri, pahare, prosoape sau rujuri. Daca deja ai luat virusul, poti preveni reaparitia eruptiilor adoptand un mod de viata sanatos. Ai de a face cu o infectie oportunista, care nu provoaca boala la un purtator sanatos, dar care isi face simtita prezenta imediat ce slabeste sistemul imunitar. Stresul, oboseala, bolile, inclusiv cele usoare ca raceala si gripa, slabesc organismul si favorizeaza reactivarea virusului. Evita soarele puternic si foloseste un balsam de buze cu factor de protectie solar atat vara, cat si iarna. 

2 comments:

  1. "Recunoscând Dr.Sacre pentru tot ajutorul pe care l-am avut pentru viața mea, aveam Herpes Simplex Virus și am planificat să ne căsătorim la începutul lunii decembrie când am hotărât să ne testăm mai întâi și am aflat că logodnica mea a fost HSV 2 Pozitiv, logodnica mea era atât de nefericită, pentru că aceasta era o barieră pentru că ne-am căsătorit, așa că am ieșit să caut un remediu pentru partenerul meu și a fost atât de surprinzător faptul că dr. Sacre a fost o binecuvântare și vindecare pentru mase , după ce a citit despre lucrarea sa pe un blog i-am trimis imediat un e-mail: (sacretempleofpower@gmail.com) și mi-a scris că logodnica mea va fi OK și că ne căsătorim în același an, nu am putut să cred, după ce a făcut tot ce trebuie făcut, am fost surprinzător că, după 2 săptămâni de utilizare a medicamentului, logodnica mea a mers la doc și a fost diagnosticată negativ. Pentru mai multe informații, contactați adresa de e-mail sau Ce aplicație: +2348159768201
    El vindecă și el
    Cancer de plamani
    Cancer de sânge
    Hart cancer
    Tratamentul cu astm
    Tratamentul cu autism

    Numele meu Nicolò Gianluca de la ITaly

    ReplyDelete
  2. Sunt atât de fericit să mărturisesc despre munca bună a doctorului Ogala, am suferit de virusul herpesului din 2017 și am avut simptome frecvente în zona mea privată, după ceva timp va dispărea după utilizarea medicamentelor aciclovir, apoi revin după câteva luni. a fost descurajant de când am fost diagnosticat, dar după ce l-am găsit pe Dr. Ogala și recenziile sale, am fost convins că mă va vindeca cu siguranță, așa că l-am contactat și mi-a spus cum să-i iau medicamentul și să îl folosesc timp de doar 2 săptămâni și o voi face du-te pentru verificare și mai întâi am spus cum poate fi posibil, dar mi-am folosit medicamentele pe bază de plante după ce am cumpărat și cu adevărat am folosit-o și am mers din nou la test, iar rezultatul meu a revenit negativ. așa că am făcut o sarcină să împărtășesc această bună mărturie pe internet, astfel încât cei bolnavi să poată beneficia și să se vindece. WhatsApp sau sunați: +2347061120360 Sau e-mail: Drogalaspells@gmail.com

    ReplyDelete

Pages

Powered by Blogger.